wtorek, 15 czerwca 2010

KRÓ"F"KA (MORDOKLEJKA) HISTORYCZNIE?


KRÓWKA




CZY KTOŚ Z WAS ZASTANAWIAŁ SIĘ, KTO PO RAZ PIERWSZY
WYMYŚLIŁ SŁYNNE CUKIERKI 
O NAZWIE KRÓWKI? 

CHYBA KAŻDY LUBI JE JEŚĆ, JA TEŻ, ALE NIE PRZYWIĄZUJEMY RACZEJ
 WAGI  DO TEGO KTO JE STWORZYŁ I JAK ONE POWSTAJĄ.

LICZY SIĘ TYLKO TEN NIEPOWTARZALNY SMAK. 
MYLĘ SIĘ?

SIĘGAMY DO PÓŁEK Z WIDOCZNYM NAPISEM KRÓWKI, 
ALE CZY MARKA SIĘ LICZY? 

NIE DLA KAŻDEGO, JEDNAK KAŻDY POWINIEN WIEDZIEĆ, ŻE
 KRÓWKA Z MILANÓWKA 
TO TA NAJPRAWDZIWSZA.

HA
TYLKO KTÓRA?
BO W MILANÓWKU PRODUCENTÓW
KRÓWEK JAK MRÓWEK

:)

OTÓŻ ZA OJCA, PREKURSORA NO I TEGO PIERWSZEGO KRÓWKOWEGO
 MISTRZA UZNAWANY JEST
FELIKS POMORSKI
ZM. W 1963 R.
JUŻ JAKO DZIECKO UCZYŁ SIĘ FACHU W FIRMIE WUJA W ŻYTOMIERZU
 PO TO BY W  PRZYSZŁOŚCI
OTWORZYĆ WYTWÓRNIĘ SŁODYCZY W POZNANIU.
WOJENNE ZAWIROWANIA PRZENIOSŁY CAŁĄ RODZINĘ DO MILANÓWKA,
GDZIE DO DZIŚ FUNKCJONUJE KRÓWKOWY BIZNES.

SZERZEJ O HISTORII FIRMY
MOŻECIE POCZYTAĆ
NA STRONIE PRODUCENTA, GDZIE TRADYCJĘ
KRÓFKOWEJ TWÓRCZOŚCI KONTYNUOWAŁ JEGO
SYN LESZEK A OBECNIE WNUK PIOTR.

WYTWÓRNIA CUKIERKÓW
POMORSKI I SYN
ZAŁOŻONA W 1921 R.

AKURAT TE WŁAŚNIE KRÓWKI W BIAŁO-BRĄZOWYM OPAKOWANIU
PAMIĘTAM JAKO MOJE PIERWSZE
SPOTKANIE Z TYM SMAKIEM I
DO DZIŚ POZOSTANĄ MIŁYM WSPOMNIENIEM Z DZIECIŃSTWA

JAK WIDAĆ FANKĄ KRÓWEK JESTEM DO DZIŚ, ALE
UBOLEWAM NAD FAKTEM, IŻ NIESTETY TYCH
"ORYGINALNYCH"
NIE WIDUJĘ NA SKLEPOWYCH PÓŁKACH

Z CIEKAWOŚCI ZADZWONIŁAM DO FIRMY I OTRZYMAŁAM
KILA ADRESÓW GDZIE W WARSZAWIE MOŻNA JE DOSTAĆ,
WIĘC JAK SIĘ BARDZO CHCE TO MOŻNA :)


 NAJCZĘŚCIEJ JEDNAK KUPUJĘ TE,


W ŻÓŁTYM OPAKOWANIU. SMAKUJĄ MI NAJBARDZIEJ

FAJNYM PRODUKTEM SĄ TEŻ KRÓWKI WAWEL
Z TEKSTEM W ŚRODKU
SMAKOWO JUŻ MNIEJ ODPOWIADAJĄMOJEMU PODNIEBIENIU

CIEKAWYM ROZWIĄZANIEM DLA FIRM SĄ KRÓWKI REKLAMÓWKI
ORAZ PROJEKTY INDYWIDUALNE LUB OKOLICZNOŚCIOWE 

TO KILKA PRZYKŁADÓW, JEDNAK NAJLEPSZĄ FRAJDĘ
SPRAWIA MI KUPOWANIE KRÓWEK PODCZAS WYJAZDÓW,
JEDNAK NIE WPADŁAM NA TO ABY KOLEKCJONOWAĆ ETYKIETY
TAK JAK ZROBIŁ TO 

NO I CO TU WIĘCEJ SIĘ ROZWODZIĆ 

ZAWSZE MOŻNA ZAKASAĆ RĘKAWY I ZROBIĆ 
WŁASNE KROWIE CUKSY
POLECAM 


DLA SPRAGNIONYCH ZAPRASZAM DO ARTYKUŁU POLITYKI


NO I TO BY BYŁO NA TYLE

POZDRAWIAM
WASZ 
KRÓFKOŻERCA
MAJKA :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło, że tu zaglądasz, piszesz co myślisz i zostawiasz swoje uwagi :)

Zapraszam ponownie na blogowe spotkanie.

Majka