niedziela, 25 marca 2012

HACQUETIA


NIECODZIENNE ZIELONE LISTKI - 

HACQUETIA EPIPACTIS 
 PODOBAJĄ MI SIĘ

NAZWA ŁACIŃSKA POWSTAŁA OD NAZWISKA
PODRÓŻNIKA I PRZYRODNIKA BALTAZARA HACQUETA,
W POLSCE PRZYJĘŁA SIĘ NAZWA CIESZYNIANKA 
ŚLĄSKA LEGENDA MÓWI, ŻE
NASIONA CIESZYNIANKI PRZYNIÓSŁ W CZASIE
WOJNY TRZYDZIESTOLETNIEJ SZWEDZKI ŻOŁNIERZ.
CIĘŻKO RANNY, PRZED ŚMIERCIĄ PROSIŁ BY WORECZEK Z ZIEMIĄ, KTÓRY
 MU ZAWIESIŁA U SZYI MATKA, WYSYPAĆ NA JEGO GROBIE.
PIERWSZE ROŚLINKI NOWEGO GATUNKU MIAŁY ZAKWITNĄĆ
WŁAŚNIE NA JEGO MOGILE.
OFICJALNIE ROŚLINA PRZYBRAŁA NAZWĘ
CIESZYNIANKI WIOSENNEJ I
JEST POD ŚCISŁĄ OCHRONĄ.



U MNIE WYROSŁA JEJ MAŁA ODMIANA :)

M-264 NIEDOSTĘPNE KOLCZYKI

ZIELONY FILC, KULE HOWLIT 10 MM , 
POZŁACANE ELEMENTY.

DŁUGOŚĆ KOLCZYKÓW Z BIGLAMI 6,5 CM, 
SAM KWIAT 3,5 X 3,5 CM.











2 komentarze:

  1. o cieszynianka:) ile to ja się jej naoglądałam na spacerach z dziadkiem po Cieszynie właśnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo niestety jej nie widziałam. Fajnie mieć takie wspomnienia :D

      Usuń

Miło, że tu zaglądasz, piszesz co myślisz i zostawiasz swoje uwagi :)

Zapraszam ponownie na blogowe spotkanie.

Majka