wtorek, 12 czerwca 2012

KAWA + MYDŁO = ??? AROMATYCZNA PRZYJEMNOŚĆ


OD PEWNEGO CZASU CHODZIŁ ZA MNĄ PEWIEN TEMAT 
PEELING KAWOWY
WIDZIAŁAM KILKA PROPOZYCJI W NECIE, POCZĄTKOWO TRAKTOWAŁAM TO JAKO CIEKAWOSTKĘ I ODKŁADAŁAM NA POTEM, AŻ W KOŃCU BLOG 
W KOŃCU MNIE POPCHNĄŁ DO DZIAŁANIA.

Kawowy peeling do ciała





PRZEPIS ZNAJDZIECIE U NIEJ NA STRONIE, ALE 
DLA UŁATWIENIA PODAJĘ GO RÓWNIEŻ U SIEBIE:


Potrzebujemy:

mydło naturalne "jeleń"

80-100 g kawy mielonej

łyżka oliwy z oliwek

woda

pojemniki-ja użyłam po pysznym jogurcie :)

JA NIECO INNE BO PO SAŁATKACH

Mydło ścieramy na tarce i wrzucamy do garnka. Do większego garnka wlewamy wodę, wstawiamy do niego mniejszy z mydłem, dodajemy 3 łyżki wody, łyżkę oliwy i rozpuszczamy mydło w kąpieli wodnej od czasu do czasu mieszając, by uzyskać gładką masę.
I teraz tak: jeśli mydło jest świeże, do rozpuszczenia te 3 łyżki wody wystarczą. Jednak zdarza się, że mydełka trochę poleżą (w sklepie lub, jak u mnie, w domu) i są przesuszone - wtedy będziemy potrzebowali więcej wody. Prawidłowa konsystencja rozpuszczonego mydła wygląda jak budyń. Rozpuszczanie trwa 10-20 minut, więc trzeba obserwować.

Gdy już ten budyń mamy, wsypujemy kawę i dokładnie mieszamy.
Nakładamy łyżeczką do pojemniczków nie wyłączając gazu, bo mydło szybko zastyga. Teraz pozostaje nam mydełka ostudzić, wyciągnąć z pojemniczków i hop pod prysznic:)


Myjemy się bezpośrednio mydłem - bez gąbki, czy rękawicy


Kawa peeling



A TAK WYGLĄDAJĄ MOJE KAWOWE CIASTECZKA WYJĘTE Z FORMY :)



BYŁY JUŻ W UŻYCIU I NIECH SPEŁNIAJĄ SWOJĄ POWINNOŚĆ.
GORĄCO POLECAM :)


3 komentarze:

  1. Ciekawe, ciekawe, czuję się zainspirowana. Chyba sama się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam ten sposob na mydelka :) osobiscie najbardziej lubie z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no to na zimowy czas zrobię takowe :)

    OdpowiedzUsuń

Miło, że tu zaglądasz, piszesz co myślisz i zostawiasz swoje uwagi :)

Zapraszam ponownie na blogowe spotkanie.

Majka