sobota, 12 kwietnia 2014

SWEET CHOCOLATE :)


OGRANICZAM SŁODYCZE!
TZN NIE JEM ICH JUŻ OD JAKIEGOŚ CZASU
NAPRAWDĘ :)

ALE, ALE,
CAŁKOWICIE NIE ZREZYGNUJE! 
W KOŃCU JESTEM KRÓFKOŻERCĄ TAK?

CHWILA PRZYJEMNOŚCI
NALEŻY SIĘ KAŻDEMU  "OD TZW. ŚWIĘTA"
A, ŻE PODOBNO NIEBAWEM
DZIEŃ CZEKOLADY, WIĘC MOŻNA ZROBIĆ WYJĄTEK :)

DZIŚ DLA WAS WIZUALNA
 CZEKOLADOWA KROWA
ORAZ KULINARNE WSPOMINKI Z DZIECIŃSTWA CZYLI
BLOK CZEKOLADOWY


COW PARADE MEXICO CITY 2005
ARTYSTA: JESUS SALVIDOR







♥ MASŁO/WODA/CUKIER
ROZPUŚĆ NA MAŁYM OGNIU I ODSTAW DO LEKKIEGO OSTUDZENIA

♥ MLEKO/CACAO
WYMIESZAJ I DODAJ DO OSTUDZONEGO TŁUSZCZU

♥ ORZECHY/RODZYNKI/MORELE/ŻURAWINA
PO GARŚCI ORAZ LEKKO POKRUSZONE HERBATNIKI
DODAJ DO MASY

WSZYSTKO ENERGICZNIE MIESZAJ A
NASTĘPNIE WŁÓŻ DO WYSMAROWANEJ MASŁEM LUB OLIWĄ
PROSTOKĄTNEJ BRYTFANKI DO CIASTA
WSTAW NA KILKA GODZIN DO LODÓWKI
I VIOLA!



MOJA WERSJA NIE MA ORZECHÓW ANI MORELI,
SMAKUJE JEDNAK RÓWNIE WYŚMIENICIE,
PALCE LIZAĆ

♥♥♥

ZACHĘCAM RÓWNIEŻ DO ODWIEDZENIA POSTA Z 2012
► CZEKOLADOWA DYSPENSA
A W NIM PRZEPIS NA CZEKOLADOWE
BABECZKI Z KRÓWKĄ

XO XO
M

22 komentarze:

  1. oj, jadło się taki blok.... i sie robiło... ale to były czasy ;-)
    a wizualna krowa jest świetna, myślałam, że Twoje dzieło ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krowa hmm.....może powstanie kiedyś jakiś projekt. Jako ciekawostkę powiem, że czekoladowe dzieło meksykańskiego artysty to realnych wymiarów model, podobnie jak tysiące innych przygotowywanych na Paradę Krów na całym świecie :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekoladowe pysznosci, ale z tego co wiem, to wczoraj był dzien czekolady :))) Ja za samą czekoladą nie przepadam, ale od czasu do czasu i ja lubie zjeść tą słodkość, wówczas decyduje się na tą gorzką :)))
    Miłego słodkiego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, coś mi się w takim razie pomieszało z tym dniem. Przepis w sumie można zmodyfikować dodając więcej cacao i bez dodatku cukru, jednak po tylu latach chciałam przypomnieć sobie ten pierwotny smak :)

      Usuń
  4. Ha:) Smak z dzieciństwa:) Dla mnie czekolada jeśli już to szwedzka Marabou:) I jaka piękna opolska porcelana! Pozdrowienia serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak porcelana jest piękna ręcznie malowana, chociaż przyznam, że nawet nie wiedziałam, że to opolska. Komplet dostaliśmy w prezencie a na dnie jest nazwisko osoby z Warszawy, która owe dzieło wykonała.

      Usuń
  5. Jakie smakołyki:) to narobiłaś mi smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to nic innego nie pozostaje jak zrobić to cudo i delektować się tym smakiem :)

      Usuń
  6. pyszne, można zrobić taki czekoladowy mazurek - bez herbatników tylko więcej orzechów dodać do masy i wylać na kruchy spód, tez jest super!

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to też dobry pomysł, chociaż przed świętami już go nie zrealizuję. Kolejny będzie bez cukru z większą ilością czekolady i orzechami.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zrobienia w takim razie po diecie pod warunkiem, że nie zjesz sama wszystkiego :)

      Usuń
    2. Źle się wyraziłam, to nie dieta a zmiana nawyków żywieniowych. Ale mam dni, w których robię wyjątki, bo człowiek nie dałby rady :-) Na pewno się skuszę, w małych ilościach oczywiście :-)

      Usuń
  8. Nie wyobrażam sobie śniadania bez kawy i słodkiej bułki. Mogę nie jeść słodyczy ale z tej porannej przyjemności nigdy nie zrezygnuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I też tak uważam, że swoje przyjemności trzeba też mieć. Grunt żeby słodycze nie zastąpiły normalnych posiłków a u mnie w pędzie dnia codziennego kiedyś tak było na szczęście to już się zmieniło.

      Usuń
  9. Dla mnie tez samk dziecinstwa;) Lubie bardzo.

    A ta krowa jest piekna!
    I ja tez zyje bez slodyczy. Ku memu zdziwieniu..da sie;))
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. blok czekoladowy robie zawsze na Boże Narodzenie a ja robiłam ostatnio czekoladki nadziewane pycha były

    OdpowiedzUsuń
  11. Radosnych Świąt ! Pozdrawiam serdecznie - M.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie robiłam bloku czekoladowego ale na Twoich fotkach wygląda tak apetycznie, że chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. cudownosci

    dziekuje za miły komentarz i pozdrawiam czekoladowo

    OdpowiedzUsuń
  14. a wiesz że skorzystam z przepisu, znam ten smak :)

    OdpowiedzUsuń

Miło, że tu zaglądasz, piszesz co myślisz i zostawiasz swoje uwagi :)

Zapraszam ponownie na blogowe spotkanie.

Majka